decobin-interior design

decobin-interior design

ده نکته برای داشتن فضای کار بهتر

بسیاری از مردم بیشتر از نیمی از وقت خود را در محل کار خود می گذارنند توجه به دکوراسیون محل کار ارتباط مستقیمی با سلامت روحی روانی و سلامت جسمی افراد دارد.
دفاتر کار و اتاق های آن متناسب با کاربری و حرفه ی شما باید در سبک های مختلفی طراحی شوند به طور مثال سبک طراحی دکوراسیون دفتر کار یک وکیل نسبت به مطب یک پزشک کاملا متفاوت است.
علاوه بر آن در هر شرکت فضا ها و اتاق های مختلفی وجود دارد که متناسب با نیاز ها و افرادی که در آن مشغول کارند ممکن است طرح های مختلفی نیاز داشته باشد.
برای بهتر کردن فضای کار یا دفتر کار خود نکاتی ساده اما تاثیر گذار را برسی می کنیم:

1.       انتخاب فضای مناسب

decoration-decobin-دکوراسیون

فضای کار خود را از جهات مختلف از جمله نور کافی، حریم خصوصی، کاربری اتاق و... برسی کنید.

2.       ایجاد فضای تنفس برای حرکت در فضای محل کار

decoration-decobin-دکوراسیون

به وسیله چیدمان، انتخاب رنگ، انتخاب وسایل مناسب می توان فضای کار خود را بزرگتر کنید و فضای کافی برای تنفس در محیط را ایجاد کنید.
چیدمان میزها، رنگ دیوارها، وسایل تزئینی،تعداد و ابعاد میز و صندلی ها میتواند در این امر دخیل باشد.

3.       میز مناسب و صندلی های استاندارد

decoration-decobin-دکوراسیون

خرید میز و صندلی های مناسب می تواند علاوه بر راحتی، سلامت شما را هم در پی داشته باشد همچنین ابعاد میزها را متناسب با مسئولیت کاربر آن خریداری کنید به طور مثال بعضی از کارمندان بیشتر از سیستم کامپیوتر خود استفاده می کنند و نیازی به میز با ابعاد بزرگ ندارند ولی مدیریت شرکت یا دفتر دار ممکن است به میز با ابعاد متوسط یا بزرگ نیاز داشته باشد.

4.       فضای ذخیره سازی و قفسه بندی

decoration-decobin-دکوراسیون

decoration-decobin-دکوراسیون

بسیار مهم است که در دفترکار خود یا فضای کار خود از قفسه ها و کتابخانه استفاده کنید این کار علاوه بر زیبایی، فضا را منظم تر و کاربردی تر می کند
به این ترتیب کتاب ها ، مقالات، لوازم تحریر، زون کن ها و دیگر وسایل درقفسه ها منظم می شود همچنین می توانید رزومه یا دستاورد های خود را بر روی قفسه ها و یا دیوار نصب کنید.

5.       در نظر گرفتن یک فضای چند منظوره

decoration-decobin-دکوراسیون

فضایی که می توان آن را برای چند هدف یا کاربری مختلف  بکاربرد از حضور مشتریان گرفته تا جلسات کاری.
نکته حائز اهمیت اینست که یک فضای تمیز و منظم با قابلیت های مختلف را برای این فضا در نظر بگیرید.

6.       نورپردازی مناسب

decoration-decobin-دکوراسیون

decoration-decobin-دکوراسیون

استفاده از نور طبیعی را حتما در نظر بگیرید و از تاثیر شدت، رنگ و جهت نور غافل نشوید .نور محیط نباید کم باشد چرا که چشمان شما را خسته، سپس ذهن شما خسته می شود. رنگ نور در محیط کار بهتر است از ترکیب نور آفتابی و مهتابی باشد و جهت نور به گونه ای باشد به صفحه مانیتور نور نیندازد و هنگام خواندن و نوشتن بر روی کتاب یا برگه تولید سایه نکند.

7.       دما

decoration-decobin-دکوراسیون

برای محل کار خود وسایل گرمایشی در زمستان و سرمایشی در تابستان را در نظر بگیرید و از تهویه و تازه شدن هوا در داخل محل کار خود مطمئن شوید این کار می تواند به وسیله دریچه هوا یا پنجره صورت گیرد.

8.       کنترل سروصدا و حواس پرتی

decoration-decobin-دکوراسیون

در نظر گرفتن فضای آرام به دور از سروصدا و حواس پرتی در دفتر کار بسیار مهم است.
 برای کارمندانی که به تمرکز بیشتر در کارشان نیاز دارند باید از پنجره های دوجداره استفاده کنید و در داخل ساختمان بین محل های پر سروصدا و محل های آرام فاصله بیاندازید.

9.       جذاب کردن فضا

decoration-decobin-دکوراسیون

سعی کنید متناسب با فضای کار خود از رنگ های روشن و جذاب استفاده کنید به طور مثال استفاده از رنگ های زرد، سبز لیمویی، نارنجی و... می تواند نشاط را به فضای شما هدیه بدهد.
همچنین هر روز 5دقیقه را به مرتب کردن میز و اتاق خود در محل کار خود اختصاص دهید چرا که شلوغ نبودن محل کار از خستگی ذهن و جسم جلوگیری می کند.

10.   فضای کار خود را شخصی سازی کنید

decoration-decobin-دکوراسیون

به همکارانتان توصیه کنید فضای کار خود را شخصی سازی کنند از لوازم کاربردی گرفته تا اضافه کردن یک صندلی راحتی به فضا یا قرار دادن چیزهایی که دوستش دارند مثل یک قاب، دکوری، گل و گیاه و ... .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *